dimarts, 3 de març del 2009

Embolica que fa fort

És una apreciació subjectiva nostra la de tenir la sensació de que com més ens informa la nostra alcaldessa, més desinformats estem? Algú més pateix aquest possible trastorn? Llegir també aquesta noticia.

Despertar de un sueño

Enric Sierra L. V. 02-03-09

Hace un año se prometió eliminar las vías del tren de la costa y ahora se anuncia su consolidación

Todavía no hace ni un año que se presentó el plan territorial metropolitano a los alcaldes y en él se prometía la retirada de buena parte de la vía férrea que ahora pasa por la costa norte barcelonesa. El plan que aplaudieron los alcaldes plantea llevar esas vías hacia el interior o bien soterrarlas para facilitar así que los municipios hagan realidad el sueño de muchas generaciones de eliminar una barrera de hierro que pronto cumplirá 200 años. De esta manera, los pueblos recuperarían plenamente su litoral como lo hizo Barcelona antes de los Juegos Olímpicos.

Ese sueño se ha truncado nuevamente. La semana pasada se presentó el plan de inversiones de cercanías, que no incluye para nada lo expuesto en el plan metropolitano, sino que proyecta construir una doble vía junto a la actual entre Arenys de Mar y Blanes. Los alcaldes de la zona afectada se han enterado por la prensa y han quedado tan perplejos que no encuentran palabras con las que explicar a sus ciudadanos este nuevo episodio de flagrante contradicción política. No saben qué decir porque no existe una explicación razonable. ¿Cómo es posible que un gobierno cree una expectativa y a los pocos meses la desmonte con la misma sonrisa en la cara? "Los sueños, sueños son", nos diría Calderón, pero en esta ocasión se está jugando con la esperanza de 400.000 personas a quienes alguien ha mentido.

Para intentar paliar la reacción contraria de los municipios costeros por donde la vía transcurre a escasos metros de sus casas, se han sacado de la manga una coletilla que todavía crea más preocupación. El plan de cercanías dice que la vía se desdoblará "allí donde sea posible". Es decir, que no habrá doble vía en todo el tramo de costa, con lo que el objetivo de aumentar la frecuencia de trenes en la zona queda cuestionado y abre serias dudas sobre si lo que están planteando acabará siendo una chapuza que mantenga hipotecado el territorio y el propio servicio ferroviario.

Hay un silencioso cabreo en el Maresme por parte de los alcaldes afines al Govern y un elocuente mosqueo en los consistorios de otros colores políticos. Ahora esperan que alguien hable con ellos y aspiran a poder negociar los tramos por los que no debe transcurrir la nueva vía. Muchos ven en peligro sus paseos marítimos, enclaves turísticos y edificios de viviendas que podrían quedar afectados. Sería una deferencia que se contara con ellos y no se les diera otra vez la espalda aplicando el criterio del interés general. Quizás viendo venir el temporal, la Generalitat ha hecho coincidir el anuncio de la doble vía con la noticia de que en el 2010 habrá bonificaciones en el peaje de la autopista para los residentes. ¿Será ese el precio para perpetuar el sueño?

13 comentaris:

Anònim ha dit...

Al Som-hi d'aquest mes hi ha un interessant article en el que es demostra que per arribar abans a Barcelona no cal doblar la via a l'Alt Maresme, sino que s'hauria de multiplicar entre mataró i Barcelona, per que poguessin anar semidirectes sense empaitar als rodalies, que alli són molt frequents.

De fet, dobla la via entre Arenys i Blanes estalviaria només 3 minuts!!!

Ara, si el que es vol es trinxar encara més el territori i/o continuar el negoci constructor llavors sí, s'ha de fer més via, més ponts, més tunels, més estacions, més de tot...embolica....

Anònim ha dit...

Posats a trinxar, el nostre ajuntament ho te clar... si te fulles i tronc, rasssss...

Anònim ha dit...

Aquesta tanca de la via què hi fa oberta?, deu ser un lapsus d'en Valentín.

Anònim ha dit...

Fer, desfer, tornar a fer, tornar a desfer... Així funcionen els nostres governants, i els de Malgrat diuen que els hi sembla bé, com no podria ser d'altra manera. Mentre el poble pagui, i a més els voti, cap problema.

Anònim ha dit...

També va dir Zapatero que acceptaria l'Estatut del Parlament, i el van retallar al Congrés. I encara estem pendents del finançament- Aquests politics fan cursos accelerats d'enganyar i quedar-se tant amples.

Anònim ha dit...

El poble hem de dir un NO rotund al desdoblament de la via, la via fora del nostre litoral!

Anònim ha dit...

A mi no em sembla tant malment aixo del desdoblement de la via,despres de llegir,pensar,i masurar tots el pros i contres,i mes tenint en compte tal com esta tot.Si no es fa en sortirem pergudicats tots plegats,ja que el progecta de mourela de lloc,es molt llunya i super costos
I per altre vanda els trrenys ja ison,i en molts casos i llocs ja preparat ,amb passos a nivell i peatonals ja soterrats,d'aquets ultims s'en podrien demanar mes,i aixi millorar l'acces a la platge
La renfe es una muralla i en aixo i estem d'acrd,pero tambe un mur de contecio de tempiorals,com a quedat demostrat en molt momens al llac del tems.Amb tot aixo no cal renunciar el soterrament,ni molt menys,pero la necesitat obliga i el tems corre,i aixo si demannt el maxim de respecta amb l'entorn.

Anònim ha dit...

Ho has calculat tú aixó de que cal doble via? O es que has calculat la pasta que treurà qui la construieixi i tots els que xuclen del tema?

I aixo del mur de contencio de temporals...mira potser una solucio per la platja de Blanes, que facin passar la via pel passei de fora i ja mai mes la mar desfarà la platja.

Si, si, el temps corre, tic tac,i per alguns vola.

Anònim ha dit...

Parlen de futur amb projectes del passat?. l'alcaldessa deia a vui a la ràdio que va 20 anys que parlen del desdoblament. Potser que algú comenci a posar fil a l'agulla i a a redactar projectes propis dels temps d'avui. Que som al 2009!. On anem amb doble via a primera línia de mar? Ón queden els somnis de treure la via? algú pot pensar que enterrin una morterada de diners en un desdoblament i es posin a treballar l'endemà en treure o soterrar la via?. Hi han governants que no saben veure que se'ls ha passat l'arrós fa temps.

Anònim ha dit...

embolica que fa fort!! a mi em passa al mateix amb tu graupera i tots els teus assesors què quan més et llegueixo menys t'entenc

Anònim ha dit...

No cal que llegeixis gaire, pel teu evident nivell, mirant els sants en tens prou per entendre-ho tot.
tic,tac,tic,tac,tic,tac...

Anònim ha dit...

Ultima hora PP Malgrat,,, la secretaria Manoli Perolas fue destituida del cargo de secretaria PP Malgrat. Su cargo asido cogido por Sra de Herrera ( Cati) o Catalina que sea separado de su esposo.

Anònim ha dit...

Ya hace tiempo que es secretaria la Cati esta. Hasta que se cansen de ella