dilluns, 5 de novembre del 2007

Per fi una bona noticia!!! RENFE es retira del litoral


Per alegrar-nos tots plegats en cas que es dugui a terme la retirada de la via de ferrocarril cap a l'interior que ha anunciat el Ministerio de Medio Ambiente dins l'estratègia per a la sostenibilitat de la costa i que contempla el tram, entre d'altres, que va de Sant Pol a Malgrat. La part dolenta, o no tant bona de la noticia, és que no es fixen dates concretes sinó que s'inclou dins el que denominen estratègies a llarg plaç. Per tant, veient com aquesta gent posa finalment fil a l'agulla d'un dels principals problemes urbanístics dels nostres pobles, i més val tard que mai, voldríem ser optimistes amb la mesura presa i alhora desitgem que es materialitzi abans que el medi ambient sigui ja irrespirable i els peixos encara nedin per la nostra malmesa línia litoral. Que entendran al Ministerio per estrategias a largo plazo? Si algú ho sap i ens ho vol fer saber, quedarem profundament agraïts als seus raonaments.


La Vanguardia. dissabte, 3 novembre 2007. Pàg. 4 Secció: Vivir - Medio Ambiente



8 comentaris:

Anònim ha dit...

bona noticia ? hi els que agafem el tren cada dia que ?

Anònim ha dit...

El tren desde mitjans segle XIX ha anat pel litoral. Desde que vaig neixer l'he vist pel litoral. Proposo ara que està de moda de fer una Plataforma pro-linea RENFE pel litoral. Som-hi!

Anònim ha dit...

llavors, no hi ha desdoblament de la línia.´Molt bé! i que fem amb els passos que s'estàn soterrant. aturem les obres? amb el que estalviem podem fer el nou projecte de la riera i ens sobren diners, no? quin país!

Anònim ha dit...

Aquí el problema és dependre d'un Ministerio del Medio Ambiente que desconeix la realitat medi ambiental catalana. L'única solució és la independència d'Espanya.

Anònim ha dit...

I tant que és una bona notícia!! Sense el tren, podrem urbanitzar una mica més el litoral, fer alguna edificació més, tenir una mica més de terreny per especular, ja que aquells de la riera ens han impedit per ara fer-ho allà, doncs traiem la via del tren! Tot sigui pel progrés (de les nostres butxaques) i així destrossar una mica més el litoral. I fins i tot podríem fer-hi una carretera per tal que passessin els cotxes, què és això del tren, que és ecològic i no contamina gens?

Seriosament, el que cal fer amb la via del tren és DESDOBLAR-LA!! Com diu la maite, què passa amb els que l'agafem a diari? Que si es desdoblés en seríem molts més, ja que es podrien incrementar les freqüències i fins i tot que tornéssim a tenir trens cap a Girona... I la via no és un obstacle amb una bona política de passos soterrats o elevats.

Per què no es demana mai el soterrament o l'eliminació de les carreteres, que molesten més i provoquen més accidents?

Malgratot, segons la meva opinió aquí no l'has encertada massa amb el comentari, tot i això endavant amb el blog!

Jordi

MALGRATOT ha dit...

Tots son punts de vista, el teu comentari és molt acertat per les alternatives que proposes, passos soterrats, elevats i ben mantinguts per evitar que la via sigui el mur infranquejable que tenim ara, jo no la veig malament la solució que ens aportes, però si la via passes paral·lela a la N-II, encara ho veuria millor. Mira Blanes el passeig marítim que tenen per no tenir via al litoral i sí a l'interior.

Anònim ha dit...

Bé, com tu dius són punts de vista... Si la via passés per on hi ha la N-II, a mi personalment em faries caminar bastant més, cosa que implicaria sortir abans de casa, arribar-hi més tard... Clar que la gent que viu prop de la carretera pensarà just al contrari...

La meva opinió personal, però, és que la via ja està bé passant pel litoral; passant per vora mar es veu tant el mar com la muntanya des del tren, mentre que passant per l'interior i "gràcies" al mai no prou valorat urbanisme maresmenc no es veuria el mar. No sé, és el fet d'agradar-me el paisatge natural de la nostra comarca... A banda que tots estem acostumats a veure la línia per la costa. I segurament més endavant la gent que viu prop de la N-II la voldria traslladar, i així no acabaríem mai.

Pel que veig estem d'acord amb el tema de passos soterrats/elevats... clar que amb la gent que ens mana (en general, no només depèn de l'Ajuntament) podem esperar de tot...

Gràcies per respondre'm el missatge i donar el teu punt de vista. Aquí es demostra que parlant la gent s'entèn i que tots els punts de vista són respectables (no sé si el primer missatge era massa dur, però a mi el tema tren em toca bastant de prop com a usuari habitual).

Salut i endavant amb el blog!
Jordi

Anònim ha dit...

El tren hauria d'anar soterrat per tota la costa i deixa l'espai alliberat com a espai d'ús públic. Cal pensar que en distàncies, a Madrid, tenen trams soterrats igual o més llargs que els que demanem al Maresme. El que hem d'anar en compte, és que les actuacions que es facin només afectin al Maresme Sud i, com sempre, tinguem una colla d'alcaldes que no es preocupen per res pel nostre servei de rodalies ni en defensen les millores.